سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان
ارائه 118 خدمت غيرحضوري در ميز خدمت الكترونيكي شهرداري اصفهان
.

مديرعامل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري اصفهان گفت: 118 خدمت شهرداري در سامانه ميز خدمت بارگذاري شده است.

سيد حميدرضا ابطحي در گفت و گو با خبرنگار ايمنا، اظهار كرد: موضوع ارائه خدمات غيرحضوري و مجازي براي سازمان فاوا دور از ذهن و غيرقابل پيش بيني نبود به طوري كه در اواخر بهمن ماه سال گذشته سامانه Lcity.ir را راه اندازي كرديم و درصدد ارائه آموزش مجازي به شهروندان بوديم؛ همچنين سامانه ميز خدمت شهرداري اصفهان به آدرس My.isfahan.ir در مرحله توليد و اجرا بود كه بروز بيماري كرونا سبب تسريع و تسهيل آن شد.

مديرعامل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري اصفهان از راه اندازي سامانه‌هاي برگزاري جلسات غيرحضوري شهرداري توسط اين سازمان خبر داد و گفت: اين خدمت در حال حاضر در اختيار معاونت‌ها، سازمان‌ها و مناطق شهرداري است و حتي جلسات شوراي اسلامي شهر اصفهان بر بسترهاي ايجاد شده برگزار مي‌شود و امكان حضور ميهمانان شوراي شهر به صورت غيرحضوري در اين جلسات فراهم است.

وي با بيان اينكه از جمله مشكلات سازمان فاوا، اعمال تحريم‌ها جهت خريد تجهيزات مورد نياز و نوسانات نرخ ارز است، تصريح كرد: اين موضوع باعث شده بسياري از خريدهاي امسال اين سازمان بلاتكليف شود، چرا كه قوانين به راحتي اجازه تغيير قيمت در قراردادهاي شهرداري را نمي‌دهد به همين دليل از متوليان و مسئولين امر درخواست مي‌شود تا با اتخاذ تدابيري در برخي حوزه‌ها، با انجام خريدها به صورت ارزي موافقت كنند، اقدامي كه هم اكنون از سوي دولت نيز انجام مي‌شود.

ابطحي از تغيير رويكرد سازمان فاوا از ارائه خدمت به شهرداري به سمت ارائه خدمت به شهروندان خبر داد و گفت: سازمان فاوا به خصوص در حوزه نرم افزاري، سامانه‌هايي را توليد كرده است كه اگر بخواهيم به شهرداري‌هاي غيراصفهان ارائه كنيم براي آنها موفقيت‌آميزتر است، چراكه با توجه به توليد سامانه‌ها به صورت اختصاصي براي شهرداري و وجود تجربه و بلوغ لازم در توليد اين سامانه‌ها، اگر سامانه‌اي در شهرداري اصفهان قابليت اجرا داشته باشد در شهرداري‌هاي ديگر نيز آسان‌تر كار مي‌كند كه البته هنوز وارد اين حوزه نشده‌ايم.

مديرعامل سازمان فاوا شهرداري اصفهان با بيان اينكه سازمان فاوا كمك بودجه‌اي از شهرداري دريافت نمي‌كند، بلكه بايد در ازاي فعاليت خود درآمد ايجاد كند، اظهار كرد: توقع مديريت ارشد شهرداري مستقل شدن سازمان فاوا مستقل و تأمين هزينه‌هاست.

وي در مورد آموزش شهروندي از سوي فاوا تصريح كرد: درصدد هستيم طي تعامل با شهرداري و با بسترسازي ارائه بسياري از خدمات حضوري شهرداري به مردم به صورت غيرحضوري، به كسب درآمد برسيم، ضمن اينكه شهرداري با اين اقدام در ازاي كاهش هزينه‌هاي خود، هزينه‌هاي زيرساختي كه سازمان فاوا ايجاد كرده است را پرداخت مي‌كند.

ابطحي ادامه داد: خدمات حضوري محدوديت ساعت و مكان دارد، اما با غيرحضوري شدن فعاليت‌ها، عامل محدودكننده زمان و مكان در خدمات حذف مي‌شود.

تاریخ:
1399/08/28
تعداد بازدید:
7
منبع: