سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان
مديرعامل سازمان فاوا خبر داد: آموزش اصول شهروند الكترونيك در مركز آموزش فاوا
.

مديرعامل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري اصفهان گفت: در مركز آموزش سازمان فاوا اصول شهروند الكترونيك يا شهروند هوشمند آموزش داده مي‌شود.

سيدحميدرضا ابطحي در گفت و گو با خبرنگار ايمنا با اشاره به فعاليت مركز آموزش سازمان فاوا براي ارتقاي سطح هوشمندي شهروندان، اظهار كرد: يكي از اهداف راه‌اندازي مركز آموزش علاوه بر آموزش، ترويج و پياده‌سازي نرم‌افزارها و سيستم‌هاي الكترونيكي و ديجيتالي، اين بود كه اصول شهروند الكترونيك يا شهروند هوشمند آموزش دهد.

وي افزود: در سال‌هاي 87 و 88 با مشكل پرداخت قبوض و صف‌هاي طولاني شهروندان روبرو بوديم، پس از آنكه پرداخت قبوض الكترونيكي شد عده‌اي به دليل بي اعتمادي يا نداشتن اطلاع كافي، باز هم قبوض خود را حضوري پرداخت كردند و در همان سال‌ها مركز آموزش سازمان فاوا با همكاري كميته فرهنگ شهروندي دوره آموزشي «شهروند الكترونيكي» را برگزار كرد تا پرداخت قبض و استفاده از خدمات الكترونيكي و فراگيري برخي گر از قابليت‌هاي شهروند الكترونيكي براي همه آسان شود.

مديرعامل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري اصفهان خاطرنشان كرد: در حال حاضر سازمان فاوا با همكاري يكي از شركت‌هاي دانش بنيان و استارتاپ، سامانه مديريت يادگيري تحت عنوان شهر يادگيرنده را راه‌اندازي كرده است.

وي ادامه داد: سامانه شهر يادگيرنده به نشاني lcity.ir اين قابليت را دارد تا آموزش‌هاي مورد نياز براي شهروندان در تمامي حوزه‌ها را به صورت غيرحضوري ارائه كند.

ابطحي با اشاره به فعاليت‌هاي مركز آموزش سازمان فاوا، گفت: در مركز آموزش سازمان فاوا يك مسئوليت اجتماعي براي خود قائل هستيم تا فاصله بين فارغ التحصيل دانشگاه و نياز بازار كار را پُر كنيم، از اين رو اجراي طرح «داچ» يا دانش آموخته چيره‌دست مطرح شد.

وي تصريح كرد: در طرح داچ نيازهاي بازار كار و حوزه خدمات و صنعت و توانمندي دانشگاهيان و كساني كه در حوزه فناوري اطلاعات فعاليت مي‌كنند را شناسايي كرده‌ايم تا با برگزاري دوره آموزشي سه ماهه يا شش ماهه زمينه اشتغال آنها در محل‌هايي كه براي جذب نيروي كار تقاضا داشتند، فراهم شود.

مديرعامل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري اصفهان خاطرنشان كرد: در اين راستا بر اساس مفاد تفاهم نامه‌ با سازمان فني و حرفه‌اي قرار است سرفصل‌هاي مرتبط با شهر و شهروند هوشمند احصاء و دوره‌هاي آموزشي آن در سطوح مختلف برگزار شود.

وي افزود: سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري اصفهان در سال‌هاي گذشته در خصوص توليد و يكپارچه سازي سامانه‌هاي حوزه‌هاي شهرداري اقدامات مختلفي كرده كه نتيجه آن افزايش سرعت خدمات‌رساني به مناطق، معاونت‌ها و سازمان‌ها و تسهيل در سياستگذاري، مديريت و تصميم گيري اين حوزه‌ها بوده است.

تاریخ:
1399/01/05
تعداد بازدید:
9
منبع: