سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان
مديرعامل سازمان فاوا شهرداري اصفهان خبر داد: تداوم خدمت‌رساني شهرداري به شهروندان با ICT در بحران كرونا
.

سيد حميدرضا ابطحي با بيان اقدامات انجام شده در بحران كرونا گفت: اين سازمان پيش از شيوع ويروس كوييد19 اقداماتي به منظور ارائه خدمات غيرحضوري و الكترونيكي به شهروندان انجام داده و زيرساختهاي آن را  فراهم  نموده بود كه با آغاز بحران،  اين زيرساختها با جديت بيشتري در مدار استفاده قرار گرفت.

وي ضمن عرض تبريك عيد سعيد فطر به تمامي ميهمانان الهي، از راه اندازي ميز خدمت الكترونيكي و استقرار فوري سامانه ثبت درخواست هاي شهروندان به صورت اينترنتي به نشاني my.isfahan.ir خبر داد و افزود: در گذشته هر يك از معاونت ها و سازمان‌هاي شهرداري، خدمات خود را از درگاه هاي مختلف ارائه مي كرد كه با راهاندازي اين سامانه، تمامي خدمات الكترونيكي مورد نياز شهروندان به صورت يكپارچه ارائه مي شود.

مديرعامل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري اصفهان از ادامه فعاليت هاي نرم افزاري سازمان در اين ايام خبر داد و گفت: با تمهيدات صورت گرفته و رعايت پروتكل هاي بهداشتي و نيز استفاده از امكان دور كاري، علاوه بر ادامه توليد نرمافزارهاي داخلي؛ پشتيباني پايگاه داده، نرم افزارها و نيز مركز داده شهرداري اصفهان به صورت كامل و موفق انجام و در خدمات رساني به شهرداري و شهروندان هيچگونه وقفه اي ايجاد نشد.

وي همچنين از راه اندازي  سامانه برگزاري جلسات آنلاين و سامانه ويدوئو كنفرانس در شهرداري خبر داد و بيان كرد:  اين سامانه طي يكسال گذشته در سازمان فاوا راه اندازي شده بود كه پس از اعلام لغو جلسات حضوري، در مدار استفاده قرار گرفت و تا كنون علاوه بر سازمان فاوا،  جلسات مختلفي در حوزه هاي مختلف شهرداري از جمله معاونت هاي برنامه ريزي و توسعه سرمايه انساني،  شهرسازي و معماري ، عمران،  حمل و نقل و ترافيك و نيز  اداره كل بازرسي، اداره كل طراحي و... از اين طريق برگزار شده است.

ابطحي از ايجاد دسترسي كاركنان سازمان فاوا و مجموعه شهرداري به سامانه هاي شهرداري اصفهان بر  بستر اينترنت خبر داد و يادآور شد: با توجه به شرايط ايجاد شده مبني بر  انجام خدمات كاركنان شهرداري به صورت دور كاري، اين امكان توسط سازمان فاوا فراهم شد به گونه اي كه در تمامي ايام بحران كرونا، كاركنان شهرداري امكان دسترسي به سامانه هاي مورد نياز از جمله اتوماسيون اداري شهرداري بر بستر اينترنت (و از درون منزل) را داشتند تا خللي در انجام امور شهرداري و شهروندان ايجاد نشود.

وي از تعطيلي كلاسهاي مركز آموزش خبر داد و گفت: در راستاي حفظ سلامتي دانشبران و مراجعين كليه كلاسهاي حضوري اين مركز از هفته اول اسفند ماه سال گذشته تعطيل و دوره هاي آموزشي به صورت غيرحضوري و الكترونيكي ارائه شد.

مديرعامل سازمان فاوا،  برنامه ريزي  و  ارائه آموزش هاي  غيرحضوري در  مركز آموزش سازمان  را  از طريق سامانه شهر يادگيرنده به نشاني Lcity.ir دانست و يادآور شد: اين سامانه در اواخر بهمن ماه سال گذشته با حضور شهردار، اعضاي شوراي اسلامي شهر و جمعي از مديران ارشد شهرداري رونمايي شده بود و در حال حاضر اين امكان وجود دارد تا تمامي دورههاي مورد نياز ادارات و سازمانها بر اين بستر ارائه شود، ضمن آنكه شهروندان نيز با مراجعه به اين سامانه مي توانند از دوره هاي 21 گروه آموزشي موجود استفاده نمايند.

ابطحي در پايان ابراز اميدواري كرد تا با مديريت بحران كرونا از تهديد به وجود آمده به عنوان يك فرصت در ارائه خدمات الكترونيكي و غير حضوري به شهروندان استفاده شده و با سياستگذاري هاي مناسب و مجدانه در نهادهاي قانون گذاري و به ويژه مجلس شوراي اسلامي و شوراي اسلامي شهر اصفهان، شاهد ارائه خدمات شهرداري و ساير دستگاه هاي اجرايي به صورت غيرحضوري، حذف تدريجي خدمات حضوري و ايجاد زيرساخت ها و بسترهاي مناسب به منظور تحقق شهر هوشمند باشيم.

تاریخ:
1399/03/03
تعداد بازدید:
9
منبع: